تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی ساختمان

تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی ساختمان

تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی ساختمان درب های معمولی ساختمان معمولا از چوب ماسیو و یا MDF تولید می شوند. هنگامی که درب ورودی ساختمان از چوب ماسیو یا همان چوب الواری درخت تولید شود با توجه به کیفیت چوب مورد استفاده از روکش همان چوب برای سطح بیرونی استفاده می کنند. رنگ پلی استر یا نیم پلی استر یا پست پلیش برای زیبایی استفاده می شود که این رنگ بسته به نظر مشتری دارد.

در صورتی که از MDF برای درب ساختمان استفاده شود نیز دو حال وجود دارد. در حالت محکم تر تمام ضخامت درب با استفاده از MDF ساخته می شود و در حالت معمولی تر دو طرف درب از MDF های با ضخامت بیشتر از ۵ میل استفاده می شود ولی وسط درب با استفاده از شبکه های چوبی یا هانی کام پر می شود که مقاومت داخلی درب افزایش پیدا کند.

درب های ضد سرقت

همان طور که مشاهده می شود برای درب های معمولی ورودی واحد که ضد سرقت نیستند هیچ گونه فلزی در ساختار آن استفاده نشده است. ولی در طرف مقابل برای درب های ضد سرقت چهارچوب درب و خود درب باید با همدیگر در کارخانه ساخته شوند و رگلاژ درب ضد سرقت در کارخانه حتما صورت گیرد. درب های چوبی معمولی توسط درب ساز بدون قفل و یرآق بفروش می رسد و خریدار خود باید قفل و تمام یرآق را تهیه کند و به نصاب برای نصب تحویل دهد. ولی درب های ضد سرقت یا یرآق مربوطه و دستگیره و قفل های ۷ یا ۱۴ زبانه به خریدار فروخته می شود.

گارانتی درب های ضد سرقت با قفل و یرآق می باشد. عملا در این حالت مشتری موظف است درب ضد سرقت را با گارانتی از مرکزی که خرید کرده است تحویل بگیرد و در صورت بروز هرگونه مشکل با استفاده از گارانتی مورد نظر مشکل خود را برطرف کند. ضخامت درب های معمولی در حدود ۴٫۵ سانتی متر می باشد. در صورتی که ضخامت درب های ضد سرقت ۳ سانت بیشتر از درب های معمولی می باشد به همین ترتیب قاب لبه ی مورد نیاز برای درب های معمولی کمتر از درب های ضد سرقت می باشد. نصب درب های ضد سرقت بسیار سخت تر از درب های معمولی می باشد با توجه به اینکه درب ضد سرقت با چهارچوب نصب می شود رگلاژ نهایی نیز باید بر همین منوال باشد.