ابعاد درب ضد سرقت

ابعاد درب ضد سرقت

 

بطور خلاصه: ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ۱۱۰*۲۱۰ سانتی متر می‌باشد. که نیاز به فریم انتظار با قوطی ۴۰*۸۰ یا ۳۰*۶۰ می‌باشد و داخل فریم ابعاد ۱۱۲*۲۱۲ سانتی متر باید جاگذاری انجام شود. نکته قابل توجه ساخت درب ضد سرقت با ابعاد سفارشی در شرکت دُرسام مقدور می‌باشد.

برای ساختمان هایی که نیاز به  تعویض درب ساختمانی با درب ضد سرقت دارند، معمولا ساخت درب ضد سرقت به صورت سایز سفارشی پس از بازدید سرپرست نصاب انجام می شود که مراحل تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت را از لینک زیر می توانید مشاهده کنید.

ابعاد درب ضد سرقت دارای دو نوع تقسیم بندی می شود که سازندگان ساختمان باید قبل از ساخت فریم انتظار به آن توجه کنند. مسئله دیگر قطر لقار دیوار برای نصب درب ضد سرقت می باشد. عرض و طول ساب فریم مورد نیاز برای درب های استاندار:  111 در ۲۱۲ می باشد. فاصله ۱۱۱ داخل به داخل فریم انتظار بعد از نصب ساب فریم فلزی می باشد.

ساب فریم می تواند از قوطی ۳۰ در ۴۰ و یا هر نوع فلز دیگری باشد. طول ساب فریم انتظار برای درب ضد سرقت ۲۱۲ سانتی متر به این معنا می باشد که از کف تمام شده تا زیر نعل درگاه نباید بیشتر از ۲۱۲ سانتی متر باشد. البته باید بیان شود هیچ گونه محدودیتی برای ساخت درب های ضد سرقت با ابعاد سفارشی وجود ندارد و درب های ضد سرقت می تواند با طول و عرض های مختلف در ساخت سفارشی طبق مشخصات فنی درب ضد سرقت ساخته شوند.

ولی بعضی از ساختمان سازان تمایل دارند که ابعاد درب ضد سرقت سفارشی استفاده کنند که منظور از سفارشی بودن ابعاد درب ضد سرقت خارج از اعدادی می باشد که در بالا بیان شد. ولی عرض ابعاد در ضد سرقت نباید از ۱۲۵ سانتی متر بیشتر باشد و برای ابعاد بیشتر از ۱۲۵ سانتی متر میتوان از درب های ضد سرقت یک و نیم لنگه و دو لنگه استفاده نمود.

ابعاد درب ضد سرقت برای درب ضد سرقت دو لنگه نهایتا می تواند ۲ متر باشد و بیشتر از این عرض باید ساخت سفارشی مد نظر گرفته شود. اندازه درب ضد سرقت ترک و ایرانی طبق همین موارد تاثیر خاصی بر شرایط نصب ندارد اگرچه نصب و حمل درب های ضد سرقت دو لنگه بسیار سخت تر تک لنگه می باشد و نصب این نوع درب ها نیازمند استفاده از نصب های مجرب می باشد که شرکت درسام از این ویژگی برخوردار است. کارخانه برای ساخت درب های سفارشی با عرض و طول بیشتر باید از ورق های کات شده ی با عرض و طول بیشتر استفاده کند.