درب ضد حریق چوبی

درب های ضد حریق دارای دو نوع درب ضد حریق فلزی و درب ضد حریق چوبی یا دودبند می باشد. اینکه در هر ساختمانی از چه نوع درب ضد حریق باید استفاده کرد بستگی به استاندارد آتش نشانی درب ضد حریق دارد. درب ضد حریق همان طور که از اسمش پیداست ساختاری فلزی دارد و تمام مواد مورد استفاده در درب ضد حریق فلزی باید مورد تاییده آتش نشانی باشد.

درب ضد حریق باید از چوب خشک ساخته شده باشد اینکه نوع چوب چه چیزی باشد نیز بستگی به نظر و صلاحدید خانه آتش آتش نشانی دارد به دلیل اینکه هر ساله استاندارد های آتش نشانی اصلاح می شود تا امنیت جانی بیشتری را برای ساکنان ساختمان به ارمغان بباورد.

در ضد حریق چوبی

ضخامت درب ضد حریق چوبی باید ۱٫۵ سانتی متر بیشتر باشد این درب ضد حریق چوبی حتما این ضخامت را برای گرفتن تاییده پایان کار ساختمان و تاییده آتش نشانی داشته باشد. معمولا برای ساختمان های بالای ۲۳ متر از درب ضد حریق  استفاده می شود که در حقیقت درب دودبند می باشد. درب ضد حریق چوبی دارای ضخامت بیشتر از ۱٫۵ و چوب خشک بدون هر گونه خطوط CNC می باشد. البته می توان ضخامت درب های را افزایش داد و برجستگی بر روی درب ایجاد کرد ولی نباید هیچ گونه کنده کاری بر روی درب ضد حریق جوبی انجام شود.

نوع دستگیره درب ضد حریق  نیز مهم می باشد. ست های کامل یراق درب ضد حریق تک لنگه و درب ضد حریق دو لنگه در بازار موجود می باشد و بستگی به کیفیت و کشور سازنده می توان از برندهای مختلفی استفاده کرد.

نصب درب ضد حریق چوبی بر روی چهارچوب فلزی نیز می تواند صورت بگیرد و بستگی به نظز ساختمان ساز دارد. چهارچوب چوبی درب ضد حریق چوبی بدون رنگ می باشد که از چوب روس خشک شده استفاده می شود و می توان گفت در این صورت جنس درب و چهارچوب شبیه به یکدیگر می باشد.